2015年5月10日日曜日

The progress of ukulele body making ウクレレができるまで《ボディ編》

写真で見るウクレレ製作《ボディ編》

僕のウクレレの製作過程を製作者の坂井さんに詳しく写真で送って頂いております。
なかなかに詳細な写真群です。

今回はいつもの余計な喋りは抜きで、ウクレレのボディができるまでをご覧ください。

※掲載の許可は頂いております。


These photos are the body making of my ukulele which is made by Japanese professional ukulele luthier "Hajime Sakai". 
He presides an ukulele brand "Ancestor's Ukulele" and makes high quality handmade ukuleles from his small workshop in the midwest of Japan. 

He deeply respects "Ohta-san". 
His ukuleles are inspired with Ohta-san's sound and designed suitable for jazz and bossanova. The sound is really warm and echoed.



One of my favorite player Apirak from Thailand plays with his Ancestor's.

All the process is beautifully progressing with Japanese craftmanship.
I hope these photos impress you. Enjoy!





All rights of photos reserved by Ancestor's Ukulele

4 件のコメント:

  1. はじめまして。松井ウクレレを検索していて辿り着きました。こちらの写真、松井さんの仕事振りが感じられて大変興味深いです。

    返信削除
    返信
    1. Gen Macguinnessさん、はじめまして!

      僕が「松井さん!」「坂井さん!」と紛らわしく発言しているのがいけないのですが、このウクレレの製作風景は松井さんではなく「坂井さん」主催のAncestor's Ukuleleの工房でのお仕事です。

      もちろん松井ウクレレも持っておりまして、愛用しております。

      紛らわしくて申し訳ありません!

      削除
  2. あー!大変失礼しました。そうですよね。松井さんにオーダーされたのはかなり以前でいらっしゃいますよね。松井さんのブログで以前スイスからのオーダーという記事を拝見していてこちらにも辿り着き慌ててしまいました。本当に申し訳ないです。

    返信削除
    返信
    1. そうなんです。
      以前スイスから松井さんにオーダーしたのは僕で間違いないのですけれども。

      削除